De Rode Loper, Klassewerk en Dept bundelen krachten rond lerarentekort

De Rode Loper, Klassewerk en Dept bundelen krachten rond lerarentekort

17-01-2020 (09:00) - Campagnes

De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen verandering aanbrengen in het structurele lerarentekort en hebben digital agency Dept aangehaakt om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken. Dit resulteerde in de inspirerende “Word Leraar in Den Haag”-campagne, waarin de schoolperiode van de jonge uitvinder Boyan Slat (25), oprichter van The Ocean Cleanup, centraal staat.

Leraren hebben van jongs af aan een grote rol gespeeld in de ontwikkeling van de ondernemer, die met zijn succesvolle non-profit organisatie The Ocean Cleanup zwerfplastic uit de oceaan en rivieren haalt. Daarmee draagt hij bij aan het oplossen van een wereldwijd milieuprobleem. De focus in de campagnefilm wordt hiermee verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben. De ‘Word Leraar in Den Haag’-campagne moet ervoor zorgen dat er dit jaar meer Haagse HAVO/VWO-scholieren na het eindexamen de keuze maken om docent te worden en zich in te zetten om de nieuwe generatie gamechangers op te leiden.

De 'Word Leraar in Den Haag'-campagne loopt vanaf 16 januari 2020 op social media en OOH in de regio Den Haag.
 

Credits

Klant:
John Swildens - Klassewerk
Gert van den Ham - Rode Loper

Dept:
Creative director: Michael Maaskamp
Sr. creative: Simon van Gorkum
Art director: Manuel di Tolve
Copy: Rob Voortman
Design: Vincent Botman
Agency producer: Dennis Gijsbers
Account: Bart Sweere
Strategie: Stefanie Kaandorp

Productie:
Productiemaatschappij: Hazazah
Director: Victor Vroegindeweij
Producer: Cynthia Fidder
Production manager: Ilse van Gelder
Director of Photography: Stephan Polman
Edit: Marvin Saïd
Grading: Erik van den Heuvel - De Grot
Sound: Hielke Praagman
Music: Paul Laffree & Guido Moolenaar