EURO Foodball Quiz stilt voetbalhonger in EK-loze zomer

EURO Foodball Quiz stilt voetbalhonger in EK-loze zomer

30-07-2020 (09:23) - Campagnes

Just Eat Takeway.com presenteert de EURO Football Quiz om de voetbalhonger in deze EK-loze zomer wat te stillen. De voetbal quiz is ontwikkeld door WEFILM.
 
De EURO Football Quiz is een mobiele game vol historische en recente EURO video- en audiofragmenten en EURO gerelateerde food weetjes. Oud-BBC-commentator John Motson is de spelleider. Voetballiefhebbers kunnen hun eigen groep aanmaken waarin ze tegen hun eigen vrienden spelen. Voor de winnaars per land liggen kaarten voor EURO 2020 (in 2021) klaar.
 
Michael van der Pouw, Lead Digital Engagement Marketeer bij Just Eat Takeaway.com: ‘Als voetbalminnend bedrijf wilden we fans de kans geven toch een legendarische voetbalzomer te beleven. Met de Euro Foodball Quiz is dat gelukt: voetbalfans kunnen nu samen veilig voetbal vieren, met hun favoriete snacks binnen handbereik. Game on!’ Wefilm is verantwoordelijk voor het concept en de productie van de quiz en ondersteunt Takeaway.com ook met de internationale mediastrategie en -uitrol. De digitale productie lag in handen van Superhero Cheesecake.
 

Credits

Client: Just Eat Takeaway.com
Client responsible: Michael van der Pouw, Marijn Vredendaal - Luchtman, Tony Matthews
Concept & production: Wefilm
Creative director: Ruben Cusell
Creatie: Bart van Essen, Gershom Mulder (One:Nill)
Project lead: Johan de Meijer
Account director: Bas Welling
Head of production: Rogier Sol
Digitale productie: Superhero Cheesecake
Music: Remon Hubert (Maple48)
Media director: Rocco Stallvord
Head of partnerships: Vincent Siegelaar
PR: Manon van den Brand
Influencer agency: Makers/Creators