Geef je huis wat fonQ

Geef je huis wat fonQ

06-08-2018 (08:30) - Campagnes

Het inrichten van je huis brengt vaak onzekerheid met zich mee. In een nieuwe campagne, ontwikkeld door Alfred, rekent fonQ hier voorgoed mee af.


Met de combinatie van een groot aanbod, veel keuzehulp én inspiratie wil fonQ een einde maken aan inricht-onzekerheid. Hiermee vervult het merk een adviesrol die kenmerkend is voor een specialist, maar biedt het tegelijk de ruime keuze van een grote speler. 


Focus op 'huis'

In de nieuwe fonQ campagne staat het woord 'huis' centraal. 'Nog lang niet iedereen in Nederland weet dat fonQ een specialistenrol in Home & Living vervult. Met de boodschap 'Geef je huis wat fonQ' brengen we daar verandering in', aldus Albinus. De webwinkel koos als voice-over voor comedian Henry van Loon, die deze boodschap – zowel op tv als op radio – aan het Nederlandse publiek mag overbrengen.
 

Samenwerking Alfred

Na een bureauoriëntatie koos fonQ ervoor haar communicatie-activiteiten onder te brengen bij Alfred. Jeremiah Albinus, CMO fonQ over de keuze: ‘fonQ heeft veel te vertellen. De kunst is om dat simpel en opvallend te doen. Alfred heeft ons daarin strategisch geholpen en creatief verrast’. Eddy Salfischberger, Managing Director bij Alfred: ‘Na Allsecur en Simpel voegen we met fonQ weer een echte online retailer toe aan onze klantenlijst. De scope van het werk, van radio en tv tot social en display, sluit perfect aan op de transformatie die ons bureau doormaakt.' 


Credits 

Titel:                                                     Geef je huis wat fonQ
Klant:                                                    fonQ
Eindverantwoordelijke klant:                Michel Schaeffer, Jeremiah Albinus, Marcella van Dal
Product:                                               fonQ
Bureau:                                                ALFRED International
Strategie:                                             Eddy Salfischberger, Paul van Kuilenburg
Art Director:                                         Jorn Kruijsen, Sebastiaan Kenter
Copywriter:                                          Jeroen van de Sande, Bies Vermeulen
Account :                                             Jochem Kleine, Luke Murphy
RTV Producer:                                     Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij:                       WE Film
Regisseur:                                            Beer ten Kate
Producer:                                             Rogier Sol, Annemieke Boschma
Lighting cameraman/D.O.P:                Daan Nieuwenhuijs
Editor:                                                  Jorien Voogt
Muziek:                                                Cris&Jef Music
Soundstudio:                                       Sound Circus
Animatie & Design:                              Jorn Slotboom (ALFRED International)
Grading & VFX:                                   Jan Maarten de Wit

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.