Migraine is iets anders dan hoofdpijn

29-05-2018 (14:34) - Campagnes

WOMEN Inc., het Migrainefonds, de Vereniging van Nederlandse Hoofdpijncentra en de Nederlandse Hoofdpijn Vereniging slaan als ‘de Coalitie Migraine’ de handen ineen met een landelijke campagne die impact van migraine op de kaart zet. De hersenziekte heeft een imagoprobleem door onjuiste vooroordelen, zo blijkt uit onderzoek.


Christine Swart, managing director van WOMEN Inc: "We hopen dat we samen met KesselsKramer, Jalt, Snippet Media en anderen er weer in zullen slagen om veel Nederlanders te raken met onze boodschap en het taboe rondom migraine te doorbreken.” 


Pieter Leendertse
, managing director van KesselsKramer: “Voor deze campagne hebben we samengewerkt met toonaangevende kunstenaar Guda Koster en regisseur Johan Timmers. Iedereen wilde zich er graag voor inzetten om dit belangrijke onderwerp op de agenda te zetten”. 

 

vooroordelen

Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders ten onrechte denkt dat migraine veroorzaakt wordt door stress of drukte. Daarnaast weet bijna 80% van de mensen niet dat migraine een hersenziekte is en denkt 1 op de 10 mensen dat migraine hetzelfde is als hoofdpijn. Het gevolg is dat de ruim 2 miljoen Nederlanders die aan migraine lijden niet serieus worden genomen. 

 

credits

KesselsKramer:
Art: Krista Rozema
Copy: Rens de Jonge, Jill Mathon
Strategie: Sanne van Ettinger
Productie: Madelon Engelen

Kostuums & fotografie: Guda Koster

Film:
Regisseur: Johan Timmers
Productie maatschappij: Bandit / Hannah Padding
D.O.P: Remko Schnorr
Geluid: Matthijs Kleijn
Editor: Tobias Corba
Grading: Jeffrey de Angst

Opdrachtgever WOMEN Inc.:
Christine Swart, Managing Director
Maria van Tongeren, Coördinator PR
Monique Vering, Coördinator Communicatie & Redactie
Xanne Visser, Redacteur Gezondheid