Nederland proeft blind

31-08-2015 (07:29) - Bureaus

7.15 uur – De najaarscampagne van Lidl is van start gegaan. In deze crossmediale campagne staat het blind proeven van alledaagse producten centraal.

Met de overkoepelende oproep ‘Waar kies jij voor?’ worden consumenten uitgenodigd om vooral zelf de producten van Lidl te gaan proeven. ETCETERA tekent voor de realisatie van de campagne.
 
Afgelopen week kondigde Lidl via abri’s verspreid over Nederland de nieuwe campagne al aan met een non-branded uiting. De komende weken wordt de campagne uitgerold via TV, radio, huis-aan-huis folder, online activaties en de winkelvloer van Lidl.
 
In de zes tv-commercials proeven twee consumenten producten met een blinddoek en komen hierbij tot de conclusie dat beide producten ‘lekker’ zijn. Met de afsluitende oproep ‘Waar kies jij voor?’ nodigt Lidl consumenten uit om vooral zelf de producten van Lidl te gaan proeven. Als beide producten lekker zijn en je het verschil niet proeft, is het de prijs die het verschil maakt.
 
‘Met deze campagne onderstrepen wij waar Lidl voor staat: de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs,’ aldus Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland. ‘Wij geloven dat kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Deze overtuiging ligt ten grondslag aan onze nieuwe campagne.’
 
De nieuwe Lidl-campagne loopt tot medio september.
 
Credits
Lidl: Erik Hogenboom, Jorieke de Vries, Anniek Evers
Bureau: ETCETERA
Productiemaatschappij: Doppler
Geluid: TopFormat


Media

Marketing

Economisch