Nespresso brengt koffieplantages in 360º in beeld

18-01-2018 (10:24) - Campagnes

Vanaf nu is het mogelijk om een virtuele reis te boeken naar een koffieplantage in West-Java, geheel gratis. Nespresso lanceert een platform waarop de verhalen achter de koffie in 360º worden verteld. Het platform is ontwikkeld door Greenberry. 
 

leven op de plantages

Een tijd geleden trok Sacha de Boer eropuit om een fotoreportage te maken op West-Java. Deze foto’s zijn nu te vinden op het platform, waar ook de 360º-video’s en mini-documentaires over het leven op de plantages te zien zijn. De 360º uitingen zijn ook doorgetrokken naar digitale uitingen. Via posts op social media, maar ook via een VR-cardboard waarmee je op je mobiele telefoon kunt rondlopen op de plantages en met eigen ogen kunt zien hoe er bij het zorgvuldige proces van het maken van koffie rekening wordt gehouden met de natuur. 
 

interactieve etalages

In de Nespresso-boutiques kom je in aanraking met de Javaanse koffieplantages door interactieve etalages. Er zijn vier video’s ontwikkeld die worden geshowd op het raam. Iedere video laat een apart proces zien in de ontwikkeling van koffieboon tot koffie. Ook in de boutique kunnen gasten met een VR-experience een rondleiding krijgen op de plantages. 
 
Dit alles is onderdeel van de campagne De Boer & De Boer. Onderdeel van de multimediale campagne is een vijfdelige minidocureeks waarin Sacha de Boer het verhaal van de koffieboeren vertelt.  
 

credits

Platform, concept online experience en etalages, identity campagne: Greenberry
Technische realisatie platform: Superhero Cheesecake
VR (Oculus app & cardboard experience): Kaliber Interactive
Sound platform: Sound Circus
Boutiques: Futurebrand (interactieve etalage) & LigaNova (productie etalages en instore)
Concept & productie documentaires: BrandDeli & Moving Art
Productie 360 video’s: VR Gorilla
Mediabureau: Zenith