Nieuwkomer zoekt local

12-03-2018 (11:36) - Campagnes

Blendin, een nieuwe start-up die nieuwkomers en locals met elkaar verbindt op basis van gedeelde interesses, lanceert vandaag zijn introductiecampagne Nieuwkomer zoekt local. 
 

In de campagne wordt ingegaan op hoe het online platform van Blendin mensen aan elkaar koppelt en worden nieuwkomers en locals opgeroepen om zich aan te melden. Blendin heeft als kernwaarden toegankelijkheid, gelijkwaardigheid en positiviteit; zo gebruikt de start-up bewust het woord ‘vluchteling’ niet, omdat er volgens de oprichters een negatieve connotatie aan hangt.
 

Productiebureau Wenneker Amsterdam kreeg de opdracht om een campagne te ontwikkelen die dichtbij die kernwaarden blijft. De campagne bestaat uit een online commercial ondersteund door uitingen op social media, print en OOH.
 

weg van politieke standpunten

Oprichters Julius Weise en Kourosh Noshad Sharifi lichten toe: “Een samenleving staat op elk willekeurig moment voor verschillende uitdagingen. Sociaal ondernemerschap kan daar op een eigentijdse en innovatieve manier een positieve draai aan geven. Wij proberen weg te blijven van politieke standpunten over migratie en willen in plaats daarvan vooral bijdragen aan het verrijken van de samenleving, door nieuwkomers en locals dichter bij elkaar te brengen.”


Credits 

Productiemaatschappij: Wenneker Amsterdam
Freelance creative/concept & copy: Mark Goede
Motion Graphics Design: Koen Hesselink, Teun Buursema
Editor: Francisco Rodriguez Bouzas
Sound Design: Bart Groot, Remko Keuter
Producer: Manon Langelaar
 
 

Blendin Nieuwkomer zoekt local from Blendin on Vimeo.