Sportlife lanceert nieuw concept

01-03-2021 (11:27) - Campagnes

Haal het beste uit ieder moment! Dat is het uitgangspunt waarmee Sportlife een nieuw concept in de kauwgommarkt ontwikkelde. Met SPORTLIFE BOOST, bestaande uit de drie productpijlers Focus, Energy en Revovery, biedt het merk niet alleen frisheid, maar voegt het ook functionele ingrediënten als vitamines toe.
 
Deze innovatie in kauwgom zorgt ervoor dat je elke situatie aankunt en klaar bent om zelfs de grootste uitdagingen het hoofd te bieden. Sportlife Boost viert de introductie met een grootscheepse campagne, bestaande uit een nieuwe tv-commercial, online video inzet, social media advertising, digital out-of-home, een samenwerking met sportinfluencers en PR. De nieuwe Sportlife Boost spot is te zien vanaf 1 maart.
 

Marke en consument op scherp

Marjolein Dieleman, Group Brand Manager Refreshment van Cloetta, is trots op de nieuwe campagne: “De commercial is Sportlife ten voeten uit: sportief, uitdagend, verfrissend. Maar het is méér: we geven zowel de gebruiker als de markt een boost. Met Sportlife Boost laten we zien dat we consumenten ondersteunen in een drukke, prestatiegedreven maatschappij. We helpen hen om het beste uit elke situatie te halen; of ze nu focus, energie of recovery nodig hebben. Het gaat hier niet alleen om het bieden van een frisse adem, maar ook om een mentale en fysieke boost. Die oplossing hebben we gevonden in het toevoegen van functionele ingrediënten. Heel vooruitstrevend in de kauwgommarkt, die door het bieden van meer en nieuwe gebruiksmomenten dus ook een frisse impuls en meer relevantie krijgt. De campagne zet Sportlife stevig op de kaart en toont ook onze kracht aan nieuwe generaties kauwgomgebruikers.”
 

Credits

Klant: Cloetta Holland
Verantwoordelijk bij klant: Marjolein Dieleman, Maaike Maagdenberg, Ewald
Frenay

Bureau: INDIE
Creative: Lode Schaeffer, Timo te Braak
Producer: Robert Roosenstein
Account: Melissa da Silva
Productiemaatschappij: Hypempire
Regisseur: Jones
Producer: Mitchel Elsen / Jon Stopp
D.O.P.: Anton Ognyanov
Off-line edit(or): Nicolas Woinilowicz;
On-line edit(or): Ton Habraken;
Grading / Colorist: Jonno @ de Grot;
 
Muziekproductie: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Audio-post productie: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Acteurs
Rol Lotte: Olivia Hanrahan-Barnes
Rol Guru: Petr Yandane
Design Bureau Prouddesign
PR HappyLife PR