Subway introduceert plantbased ‘remix’ van populaire Chicken Teriyaki Sub

19-11-2020 (13:23) - Campagnes

Met de ‘Tastes Like Chicken’ Teriyaki, speelt Subway in op de toenemende vraag naar alternatieven voor vleesproducten onder fast-food lovers. Vandaag, op 19 november, lanceert Subway een plantbased variant op hun meest geliefde Sub die geïntroduceerd wordt met een introductiecampagne.
 
Subway creëerde samen met dentsuACHTUNG!, MediaCom en Gardeners een opvallende campagne met een specifieke focus op de jongere doelgroep. De ‘Tastes Like Chicken’ Teriyaki campagne is als product een ‘remix’ is van de klassieke Chicken Teriyaki. De Sub wordt gelanceerd met een remix track en videoclip, die goed aansluit bij de jongere en social media doelgroep van nu. En qua look en feel is geïnspireerd op de hedendaagse internet cultuur. Zo zijn er digitale stickers te gebruiken op Instagram en Whatsapp, een catchy nummer en dansmoves die uitnodigen tot meedoen. Om de campagne te versterken is er voor de bijbehorende TikTok challenge een samenwerking aangegaan met Nederlandse Hip Hop choreograaf Vincent Vianen, onder andere bekend van So You Think You Can Dance.

Mireille Elberse, Head of Marketing Ned-Nordics bij Subway: “Als Subway willen wij dat er voor iedereen een optie te vinden is in ons aanbod, daarom is de Tastes Like Chicken Teriyaki een mooie aanvulling op ons bestaande vegan aanbod. Er zijn al wel meer plantaardige opties in onze Subway restaurants, maar met de vegan Chicken Teriyaki blijft onze iconische smaak voor iedereen toegankelijk en haast niet te onderscheiden van ‘the real deal’."