Tempo-Team heeft er zin

Tempo-Team heeft er zin

10-09-2018 (10:41) - Campagnes

Tempo-Team start vandaag met een nieuwe campagne. Onder meer op televisie, in online video's en via social zal de organisatie zichtbaar zijn met onderscheidende uitingen die allemaal draaien rondom een thema werkplezier. Te veel Nederlanders worstelen zich door hun werkweek en leven pas op wanneer vrijdag, de start van het weekend, in beeld is. Tempo-Team wil daar verandering in brengen.


De campagne zet in op werkplezier. Werken is voor de meeste Nederlanders bijzaak. Zo geeft twee op de drie Nederlanders aan dat ze niet bevlogen zijn over hun werk. Brandmanager Marten der Leest: ”Je kunt er uit opmaken dat de meeste Nederlanders vooral kijken naar werk als een noodzakelijkheid. Zonde, want werk dat bij je past, leidt echt tot meer plezier, en dan niet alleen op je werk. Als je je dan ook nog eens bedenkt dat veel Nederlanders meer dan 250 dagen per jaar werken, dan gaan er echt veel dagen verloren.”


Dit inzicht vormde de aanleiding voor de nieuwe campagne. Nederland lijkt daar klaar voor, want uit een onderzoek van Tempo-Team onder meer dan 11.000 respondenten, komt naar voren dat 76% werkplezier belangrijk vindt (Beroepen Arbeidsmarkt Survey 2017).