Tijden veranderen, ook bij Unox

Tijden veranderen, ook bij Unox

14-10-2019 (11:03) - Campagnes

Met de nieuwe 60-seconden durende geanimeerde tv-commercial, waarmee de vegetarische range wordt gelanceerd, gaat Unox met de tijd mee. In de film ruilt een natuurliefhebbende slagersdochter de traditionele rookworst om voor een vegetarische variant. Haar vader, de ultieme vleeskenner, keurt de handeling goed en is zelf ook positief verrast. Met deze campagne laat Unox zien dat een dagje zonder vlees nét zo lekker en makkelijk is.

Na de vegetarische rookworst zullen stapsgewijs ook de andere vegetarische producten van Unox geïntroduceerd worden in tag-ons. Deze vegarange is het antwoord op de groeiende groep vege- en flexitariërs in Nederland. Want een dagje zonder vlees is natuurlijk hartstikke goed, maar een stamppot zonder rookworst… Daar moet je toch niet aan denken? Thijs Sleddering, Marketing Manager Unox: “Wanneer je een dagje zonder vlees wilt, bieden wij de oplossing met onze vegetarische lijn. Om te beginnen met vernieuwde vegetarische rookworst maar nu ook bijvoorbeeld de oer Hollandse vegetarische knaks. Dat zie je terug in deze campagne.”


Unox kiest voor animatie

Met behoud van de bestaande Unox waarden, warmte, gezelligheid, vertrouwdheid en kwaliteit wilde Unox toch iets doen dat onderscheid aangeeft. Daarom is er gekozen voor een volledig geanimeerde video. Het idee kwam van TBWA\NEBOKO en is uitgevoerd door Creative Production Studio Ambassadors.

Vincent Lammers, Creative Director Ambassadors: “We wisten al dat we dieren, mensen en natuur konden animeren, maar voor deze storytelling commercial moesten we onszelf op veel fronten overtreffen.”

De film zal deze maand volledig te zien te zijn op TV. Daarna volgt tot en maart 2020 de verkorte versie van 30 seconden, met tag-ons om de nieuwe vegetarische Unox producten te introduceren.


Credits

Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie: Ambassadors
Klant: Unox