Wegens succes verlengd

25-07-2018 (10:20) - Campagnes

Begin januari startte bol.com de online campagne Goedmaker. Hierin liet de winkel zien om zelfs voor die enkele klant waarbij de bestelling anders liep dan verwacht, een stapje extra te willen nemen.
 

Bol.com verraste klanten namelijk met een flinke upgrade van hun oorspronkelijke bestelling en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de social media kanalen van de winkel. De eerste twee video’s bereikten meer dan een miljoen mensen, waarvan 385.000 organisch. Daarnaast leverde meer dan 70% van de reacties op de video’s een positief sentiment op. Alle reden om een tweede reeks te lanceren van de Goedmaker. Vanaf vandaag is de eerste video te vinden op alle social mediakanalen van bol.com. Naast de video’s is er ook een actiesite gelanceerd, waar klanten zich op kunnen geven voor een Goedmaker.
 

In de eerste nieuwe video is te zien hoe Milo wordt verrast, die eerder zijn verjaardag in duigen zag vallen. Het cadeau wat hij van opa en oma zou krijgen (een skelter) was namelijk niet goed bezorgd. Dit wordt rechtgezet door zijn verjaardag opnieuw te vieren, met een nieuwe skelter en een grote skelterbaan voor zijn huis.
 

Olav van Dam
, manager social media bij Bol.com: ‘We vinden het belangrijk om uit te dragen dat als we een fout maken, we er ook alles aan doen om het recht te zetten. De bol.com Goedmaker is daar een goed voorbeeld van.’
 

Credits

Opdrachtgever bol.com: Olav van Dam, Otteline van der Feltz
Bureau: Yune
Productie: Made For Digital
Creatives: Djordy van Etten, Vincent Quak, Berit Hol
Creative Director: Jeroen Dontje
Account Director: Pablo van den Berg
Head of Campaigns: Lucio Jessurun
Projectmanagement: Jolijn de Boer
Producer: Eva Boon
Regisseur: Jeroen Willekens
D.o.P: Floris Verweij
Website design: Jaime Paiva
Website development: Wirelab