75B achter Festivalcampagne IFFR 2020

04-12-2019 (19:18) - Creatie

De campagne voor de 49ste editie van International Film Festival Rotterdam (IFFR) speelt met de basiselementen van film. De primaire kleuren, de combinatie van licht en donker, een chemisch goedje op een strookje film – ingrediënten die, met toevoeging van talent en doorzettingsvermogen, oneindig veel verschillende filmervaringen kunnen creëren.
 
Festivaldirecteur Bero Beyer: “De campagne van IFFR 2020 vormt het laatste hoofdstuk in een verhaal van vier jaar. Eerst introduceerden we Planet IFFR als plek van verbinding. Toen ontmoetten we de inwoners: menselijke wezens met de gave om abstract te denken. En vorig jaar verkenden we hun uiteenlopende emoties (‘feel IFFR’). Dit jaar vieren we de artistieke filmische expressie: het vangen van licht en donker, het balanceren van stilstand en beweging, het gebruiken van pixels en kleuren om vorm, verhaal en betekenis te creëren. We verwonderen ons over hoe deze basiselementen uiteindelijk veranderen in een schijnbaar eindeloze verscheidenheid aan artistieke expressie.”

De campagne is vormgegeven door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, dat ook het iconische IFFR-logo ontwierp in 2009. 

Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma effectief te communiceren. De outdoorcampagne begint eind dit jaar. De officiële posters van IFFR 2020 zijn nu al online te bestellen via de IFFR shop, waar later ook festivalmerchandise te koop is.

Op IFFR.com nodigt het festival bezoekers uit om het filmprogramma alvast te verkennen en te browsen door alle films. Ook kan het publiek nu al persoonlijke favorieten opslaan in het eigen account, op een leuke manier nieuwe films ontdekken met behulp van de IFFR Film Finder (beschikbaar vanaf 18 december, en ook in de IFFR App) of het programma visueel verkennen met IFFR Your Tab, een browserextensie voor Chrome en Firefox.