Anna Nooshin lanceert creatief concept ALTER tijdens Amsterdam Fashion Week

Anna Nooshin lanceert creatief concept ALTER tijdens Amsterdam Fashion Week

07-09-2018 (17:19) - Creatie

Tijdens de eerste editie van de vernieuwde Amsterdam Fashion Week lanceert Anna Nooshin de eerste editie van haar creatieve concept ALTER. Samen met haar creatieve rechterhand Romy Bresseleers en creative agency ...,staat uit Amsterdam, heeft Anna een jaar lang aan ALTER gewerkt.


ALTER uit zich in een limited-edition print exemplaar met bijbehorende merch, waaronder T-shirts, bedrukte tote bags, een aansteker met ALTER-print en enkele gouden sieraden.

"Ik heb lang nagedacht en hard geprobeerd te omschrijven wat ALTER precies is. Het is geen tijdschrift. Het is geen kunstproject. Het is geen koffietafelboek. Het ding met ALTER is, het is wat jij wil dat het is. Voor mij is het een manier om te transformeren. Het draait om perspectief. Hoe je het leven leeft maar het toch bekijkt vanuit verschillende invalshoeken. Het gaat om groei, de wereld ontdekken maar nog belangrijker, verschillende kanten van onszelf ontdekken." 


vier keer per jaar

ALTER wordt vier keer per jaar uitgebracht. In elke editie brengt Anna een groep creatievelingen samen -fotografen, stylisten, graphic designers - en geeft hen de volledige vrijheid om binnen het thema beeld te creëren. Model in de eerste editie staan onder andere presentator Kay Nambiar, rappers Kraantje Pappie en Bizzey, Temptation Island-verleidster Zwanetta Meyer en zangeres Rochelle Perts.


Het eerste nummer van ALTER kent het thema Trailer Trash en omarmt hiermee Anna's liefde voor overdaad. Iets wat door de huidige maatschappij vaak wordt gemeden, want het is 'te uitbundig'.


Het eerste nummer is dit weekend bij de pop-up ALTER suikerspinkraam te verkrijgen voor de prijs van €14,95. Vanaf maandag zijn ALTER en alle bijbehorende merch ook verkrijgbaar via de officiële website alter.co.