Aankopen via apps blijven sterk groeien

12-06-2018 (16:39) - Economisch

Consumenten maken steeds meer gebruik van apps om mobiele aankopen af te ronden want iets minder dan de helft van alle mobiele aankopen gebeurt in een app. Bovendien ligt de conversie in apps drie keer hoger dan de conversie in webshops. Dit blijkt uit de Global Commerce Review over Q1 het eerste kwartaal van 2018, uitgevoerd door Criteo, een bedrijf in commerce marketing technologie. 


Pepijn Breijder, Managing Director Benelux en Nordics bij Criteo: “De retailindustrie blijft evolueren en innoveren. Daarbij zien we specifieke trends steeds vaker voorkomen, met name waar het gaat om apparaatvoorkeuren van consumenten en hun browse- en aankoopgedrag. Retailers die een shopping app hebben, zien dat deze voor een steeds groter deel van hun winst zorgt. Consumenten maken meer gebruik van hun mobiele telefoon om aankopen te doen. Het aankoopproces wordt versnipperd: consumenten oriënteren zich op verschillende apparaten en platformen voor ze tot een aankoop overgaan. Dat betekent dat bedrijven moeten werken aan een omnichannel marketingstrategie, waarbij gekeken wordt naar de diverse voorkeuren van klanten.”

 

optimaal profiteren

Door gebruik te maken van diverse verkoopkanalen, slim in te spelen de groeiende trend van shopping apps en data over verschillende platformen met elkaar te combineren, kunnen retailers optimaal profiteren van het veranderende retail landschap. Breijder: “De juiste omnichannel marketingstrategie stelt zelfs relatief kleine ondernemers in staat een sterk gepersonaliseerde ervaring te creëren, die zich vertaalt in een optimale conversie naar transacties. Zo kunnen lokale retailers wedijveren met internationale spelers.”

 

meerdere kanalen

Het belang van een zogeheten omnichannel-strategie wordt onderstreept door de uitkomsten van de meest recente Global Commerce Review. Retailers die on- en offline data combineren, hebben meer dan vier keer zoveel verkoopgegevens tot hun beschikking om strategieën op te baseren. Bovendien zijn omnichannel klanten goed voor 27% van het totale aantal verkopen, terwijl slechts 7% van de klanten omnichannel klant is.
 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing