Cloud-diensten populairder dankzij Het Nieuwe Werken

21-02-2012 (08:47) - Economisch

De sterke opmars van Het Nieuwe Werken en de ontwikkeling bring your own device versterken de vraag naar cloud-diensten. Cloud-diensten zijn dankzij hun flexibiliteit en de manier waarop zij worden beheerd bij uitstek geschikt om dit soort ontwikkelingen op een goede manier te ondersteunen. Uniserver, koploper in Nederland op het gebied van Cloud Hosting (Infrastructure-as-a-Service) en IT infrastructuurpartner ITSN onderkennen dit en spelen met een verlenging van hun partnerovereenkomst in op deze marktbehoefte. 
 
Het Nieuwe Werken houdt in dat mensen tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Zij moeten hiertoe altijd en overal toegang hebben tot de benodigde informatie en altijd en overal op een veilige manier gebruik kunnen maken van alle bedrijfsapplicaties. Een ontwikkeling als bring your own device, waarbij medewerkers een grote verscheidenheid aan eigen informatiedragers gebruiken voor persoonlijke en zakelijke doeleinden, brengt extra uitdagingen met zich mee op het gebied van beheer en security. Cloud-diensten als Infrastructure-as-a-Service en software-as-a-Service, waarbij infrastructuur en applicaties als dienst worden aangeboden, bieden uitkomst om uitdagingen die voortkomen uit ontwikkelingen als Het Nieuwe Werken en Bring your own device het hoofd te bieden. 
 
Cloud computing is een nieuw IT-leverings en –ondersteuningsmodel dat on-demand via een netwerk toegang biedt tot een gedeelde gemeenschappelijke voorziening van IT-middelen. Gebruikers nemen al naar gelang hun behoefte IT-voorzieningen af. Zij ervaren wat een onbeperkt aanbod lijkt van applicaties, opslagcapaciteit, netwerkcapaciteit en IT-middelen die zich simpelweg ´ergens´ bevinden, wat op aanvraag beschikbaar is en waarbij de implementatie en het beheer centraal geregeld worden. Vanuit kosten- en productiviteitsperspectief is het ideaal dat gebruikers IT-middelen kunnen afnemen wanneer zij er behoefte aan hebben en waarbij zij slechts betalen voor dat wat zij daadwerkelijk gebruiken.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing