Crisp haalt 30 miljoen op tijdens financieringsronde

02-03-2021 (10:21) - Economisch

Online supermarkt Crisp heeft in een nieuwe financieringsronde 30 miljoen euro opgehaald. Crisp is genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2021, en trekt internationale tech-investeerders aan. Een sprekende nieuwe naam binnen de groeiende groep aandeelhouders is Target Global.
 
Crisp wist in korte tijd opnieuw hoogwaardige fondsen uit binnen- en buitenland voor zich te winnen met de bouw van een blijvende oplossing voor de valkuilen van traditionele online supermarkten. Naast Target Global, met een sterk track record op het gebied van digital marketplaces en supply chain technologie, kiest ook Keen Venture Partners voor de drastisch kortere voedselketen van Crisp.

Gezonde groei van een gezond bedrijf
Tom Peeters, CEO van Crisp: “We willen gezond groeien. Gezond in termen van ons aanbod, dat vers en in het seizoen eten voorop stelt. Maar ook als verantwoordelijke organisatie, en de plek die we innemen in de samenleving.” Er wordt daarom vooral geïnvesteerd in het verstevigen van de basis onder de groei: de uitbreiding van het 100% elektrische wagenpark, een forse toename van een doordacht assortiment, en digitalisatie van de hele supply chain.
 
Winstgevend per bestelling
In 2020 groeide Crisp ruim zeven keer in omzet. Meer dan 85% van de omzet komt van terugkerende klanten en sinds een jaar is het bedrijf blijvend winstgevend per bestelling. Daarmee kunnen klanten én makers, telers en kwekers, nu al uitzien naar een langdurige band.
 

Bureaus

Media

Marketing