Eventbrite zet stap met Instagram

09-05-2018 (12:37) - Economisch

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die op deze manier gaat samenwerken met Instagram. Meer dan vijfentwintig miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de Get Tickets knop toe te voegen.


Eventbrite en Facebook, de eigenaar van Instagram, werken al langer samen. In 2016 werd het het bijvoorbeeld al mogelijk gemaakt om via Facebook direct tickets te kopen, weliswaar alleen nog in Amerika. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. Facebook zegt dat de integratie van Eventbrite een duidelijke stijging van ticketverkoop opleverde voor evenementenpagina's.  


ticketverkoop door partnerships

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. En nu is Instagram aan de beurt. Op deze manier worden socialmedia kanalen steeds meer vervlochten met onze dagelijkse bezigheden, nu ook ticketverkoop steeds meer social aan het worden is.  


 


 


Bureaus

Media

Marketing