foodora bleek succesnummer in 2016

02-01-2017 (12:06) - Economisch

2016 was een positief jaar voor foodora. De van oorsprong Duitse fietsbezorgservice maakte een omzet groei door van 982 procent in Nederland. Naast deze groei werd het bereik vergroot met zes nieuwe steden. Logischerwijs steeg naar aanleiding hiervan het aantal bestellingen (met 753%) en het aantal aangesloten restaurants (met 400%).
 


Amsterdammers bestelden drie keer zoveel

Mede door de uitbreidingen steeg het aantal orders het afgelopen jaar flink. Maar ook gekeken naar bestellingen per stad is er een groei te zien. Zo werden er in 2016 drie keer zoveel foodora-maaltijden besteld door Amsterdammers dan het jaar daarvoor. Ook in Utrecht is een stijging te zien van 516 procent, gekeken naar het afgelopen halfjaar.  


Zes nieuwe steden

Na de succesvolle start in Amsterdam, breidde foodora haar service afgelopen jaar uit naar zes nieuwe steden, te beginnen met Utrecht en Den Haag. Op 14 juli volgde Rotterdam, en gedurende het vierde kwartaal konden ook de inwoners van Leiden, Haarlem en Eindhoven hun lievelingsgerechten laten bezorgen door de in roze gestoken fietsbezorgers.


Record op nieuwjaarsdag

Gisteren (1 januari) brak foodora opnieuw records en verwerkte ruim vier keer meer bestellingen dan vorig jaar op nieuwjaarsdag. 'Dit is voor ons de belangrijkste dag van het jaar', vertelt Vincent Hosman, Country Manager foodora Nederland. 'Alle beschikbare bezorgers, kantoorpersoneel en het management, zitten dan op de fiets. Hierdoor zijn we in staat geweest om alle bestellingen te verwerken met een gemiddelde levertijd van 34,3 minuten. Daar ben ik ontzettend trots op.'

 

 


Bureaus

Media

Marketing