Kamera Express en Foto Konijnenberg bundelen krachten

26-09-2018 (09:22) - Economisch

Foto- en videospecialisten Kamera Express en Foto Konijnenberg zijn voornemens hun activiteiten samen te voegen. Kamera Express neemt Foto Konijnenberg over. De combinatie telt straks 21 winkels waarvan 17 in Nederland, 3 in België en 1 in Duitsland. Online is het bedrijf actief in 10 verschillende Europese landen.


Foto Konijnenberg directeur Harold Konijnenberg treedt toe tot de directie van Kamera Express, onder leiding van CEO Ben Cornelisse. Partijen verwachten de transactie in de loop van de komende weken te finaliseren.
 
 
Foto Konijnenberg is al sinds 1974 actief in Europa. In de Benelux met het merk Foto Konijnenberg en in de landen daarbuiten onder de merknaam Photospecialist. “De medewerkers van Foto Konijnenberg hebben allemaal een passie voor foto- en videografie. Dit is een perfecte match met de kernwaarden van Kamera Express, waardoor deze aansluiting bij Kamera Express een logische volgende stap is voor ons”, aldus directeur Harold Konijnenberg.
 

Verdere groei

“Groei is onlosmakelijk verbonden met Kamera Express. De afgelopen 5 jaar is het aantal fysieke winkels gegroeid naar 18 in totaal en zijn onze online winkels ook steeds verder doorgegroeid. Onze klanten waarderen onze inspanningen enorm; zo is onze webshop recent voor de 2e maal op rij uitgeroepen tot de beste elektronica webshop van Nederland. Die waardering van onze klanten vertaalt zich ook in snelle groei van onze omzet” aldus Ben Cornelisse, CEO van Kamera Express. “In 2018 hebben we ook verdere stappen gezet met onze internationale uitbreiding door de opening van een 2e winkel in België (Gent). Nu, met de overname van Foto Konijnenberg, komen daar 3 nieuwe winkels bij: in Den Ham (Overijssel), Turnhout (België) en in Hannover (Duitsland). Samen met de webshops van Foto Konijnenberg in tien Europese landen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Oostenrijk, Spanje, Italië en Polen), vormt dit een solide basis voor verdere expansie.”

Bureaus

Media

Marketing