De slag in december wordt online gewonnen

05-12-2014 (07:48) - Economisch

Ook online heeft de consument eisen: producten moeten eeuwig op voorraad blijven en een snelle levering is een must. 
 
Deze eisen zijn in de decembermaand belangrijker dan ooit; het aantal online verkopen schiet in de laatste maand van het jaar de lucht in. Naar schatting zal een kwart van de verkopen in het komend feestseizoen met behulp van mobiele apps gebeuren, volgens een onderzoek van de website Internet Retailer. 
 
Daarnaast laat het onderzoek zien dat ruim 90 procent van de respondenten de intentie heeft kerstinkopen via de mobiele telefoon aan te schaffen. Met een record aantal pakketten die bezorgd moeten worden en de ene na de andere retailer die toegeeft niet op tijd te kunnen leveren, is het hoog tijd voor een andere aanpak.
 

‘De aanpak van retailers tijdens de feestdagen heeft zich in voorgaande jaren vooral gericht op het zo vroeg mogelijk verlagen van prijzen, om maar die hoge kerstomzet te garanderen’, zegt Dan Wagner, CEO van Powa Technologies. ‘Retailers voelen tijdens het feestseizoen meer dan ooit de druk om resultaat te behalen. Maar consumenten hebben geen zin meer om meer geld te betalen voor hun producten dan strikt noodzakelijk is. En met behulp van hun smartphones en tablets kunnen zij tijdens het winkelen elders de prijzen checken. Retailers gooien daarom zenuwachtig de prijzen zo snel mogelijk omlaag om de consument als klant binnen te halen, terwijl de consument via zijn mobiel de laagste prijs toch wel kan vinden. Retailers kunnen de kerstomzet juist vergroten door gerichter in te spelen op de veranderende eisen van de consument.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing