Retailtrends voor 2015

06-11-2014 (07:52) - Marketing

Zijn fysieke winkels binnenkort geschiedenis en kopen we voortaan alleen nog via onze smartphone? Kunnen we in de toekomst geen artikelen meer vastpakken of ter plaatse bekijken? 
 
Axis Communications, actief op het gebied van netwerkvideo, ondersteunt met zijn innovaties de ontwikkelingen in retail en de fusie van de offline en online handel. Axis zette voor 2015 enkele trends op een rij, vanuit het oogpunt van de klant en retailer. 
 
Twee zaken die vanuit het oogpunt van de klant tot voor kort nog twee verschillende werelden leken, groeien naar elkaar toe: fysieke winkels en webshops versmelten meer en meer tot interactieve winkelmodellen, de zogenaamde ‘interactive stores’.
 
Als de klant via alle verkoopkanalen moet kunnen worden bediend, betekent dat voor de retailsector dat afzonderlijk van elkaar bestaande technologieën (online en offline) tot geïntegreerde systemen moeten worden gebundeld. Netwerkvideotechnologie levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van interactieve winkelmodellen en biedt retailers een diepgaand inzicht in het koopgedrag en voorkeuren van consumenten. 
 
Verschillende studies tonen aan dat er een trend is van winkels met een kleiner winkeloppervlak, maar een grotere klantnabijheid. Parallel daaraan stijgt het aantal interactive stores, alsook het online aanbod.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch