Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI

Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI

15-03-2024 (10:54) - Marketing

Albert Heijn pakt uit met Pasen. Zo hebben zij een uitgebreid feestelijk assortiment voor de paastafel, lanceren zij een vrolijke TV-commercial én brengen zij de fantasie van kinderen tot leven met behulp van AI.

De jongste klanten kunnen dit jaar hun paasfantasie werkelijkheid zien worden. Kinderen kunnen een tekening insturen met daarop hun lekkerste of mooiste idee voor een paasproduct. De vijf leukste tekeningen worden geselecteerd en met behulp van AI maakt de bakkerij van Albert Heijn van deze fantasie werkelijkheid. De winnaars ontvangen op goede vrijdag hun product thuis zodat ze er samen met familie en vrienden tijdens de paasdagen van kunnen genieten. Een tekening insturen kan via de social media kanalen van Albert Heijn.

De actie is onderdeel van de paascampagne van Albert Heijn. Dat AI hiervoor wordt gebruikt, is een primeur voor een supermarkt in Nederland.

Paascommercial

In de paascommercial van Albert Heijn zien we de kinderen van supermarktmanager Ilse die zelf hun fantasie de vrije loop laten. Tommie en Robin zijn de volwassenen te slim af en bezorgen de bakker van Albert Heijn heel wat extra werk maar met een onverwacht lekker resultaat. De commercial is opgenomen in de bakkerij van Albert Heijn in Panningen en de echte bakkers van Albert Heijn komen in beeld.

Zie hieronder het eindresultaat:


Bureaus

Media

Economisch