ANWB nestelt zich in Top 10 merken op YouTube
08-03-2021 (11:41) - Marketing
Top 10 merk
Francine Bout, Online Video Manager ANWB: "In 2020 heeft 5PM ons ondersteund bij het versterken van onze autoriteitspositie op YouTube. Hierbij wilde we één plek creëren waar alle facetten van ANWB aan bod konden komen. Dat onze aanpak werkte is onder andere terug te zien in de significante groei in organische kijktijd en de verdrievoudiging van organische views. Daarnaast zijn we natuurlijk erg trots op het feit dat we meermaals een plek in de top 3 van beste Nederlandse merken op YouTube hebben weten te bemachtigen.”
Willem Bartelings, YouTube Consultant 5PM: “Destijds waren er nog verschillende ‘losse ANWB YouTube-kanalen’, die we hebben gefaseerd naar één overkoepelend ANWB-kanaal. Deze fusering hebben wij begeleid waarbij de ‘verhuizing’ van het ANWB-autokanaal naar het ANWB-hoofdkanaal de hoofdfocus had. Sinds de fusering in maart/ april 2020 zagen we direct al een enorme toename in views en kijktijd, en groei in abonnees. Aan het einde van 2020 hebben we het doel van ANWB ruim behaald. Nadat de kanalen gefuseerd waren, zijn we verdergegaan met de begeleiding van Channel Management en YouTube-strategie, en zijn wij nu ook verantwoordelijk voor de uitvoerende advertentie strategieën op ANWB (Optimized Discovery).”