Blokker voegt fysieke winkels en webshop samen

04-02-2019 (17:27) - Marketing

Blokker wordt volledig ‘Bricks & Clicks’. Het bedrijf voegt het aanbod van de fysieke winkels (‘bricks’) en haar webwinkel (‘clicks’) samen. Tot nu toe opereerden de webwinkel en de fysieke winkels nog los van elkaar.  De samenvoeging tot ‘bricks & clicks’ is onderdeel van de strategie die onder de huidige directie is ingezet.  

 
Eerder is al besloten om het distributiecentrum (DC) in Geldermalsen (dat gericht is op de fysieke winkels) en het DC in Gouda (dat gericht is op de webshop) te integreren. Het bestaande DC in Geldermalsen wordt nu omgebouwd tot een hypermodern ‘omnichannel DC’. De integratie moet na de zomer zijn afgerond.
 

bestelzuilen meer zichtbaar

Vorige maand werden ook de winkelorganisatie en de e-commerceorganisatie al in één kantoorpand in Amsterdam samengevoegd. In de winkels worden de bestelzuilen voor online bestellingen meer zichtbaar en helpen ze, net als de webshop, de klanten beter in het selectie- en aankoopproces. Klanten krijgen daarnaast meer keuze in bezorg- en ophaalmogelijkheden. Douwe Egberts-waardepunten, waarmee al jarenlang exclusief in de Blokkerwinkels kan worden betaald, kunnen sinds kort ook in de webshop worden gebruikt.
 

14 arbeidsplatsen vervallen

Door de samenvoeging verwacht Blokker dat 14 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Hiertoe is een adviesaanvraag bij de Ondernemingsraad ingediend. Blokker heeft het voornemen zoveel mogelijk medewerkers te herplaatsen binnen het bedrijf.

Bureaus

Media

Economisch