Bookspot in de spannende boekenprijzen

22-03-2018 (12:22) - Marketing

Bookspot, de nieuwe merknaam van voorheen ECI Boekenclub, timmert aan de weg door als sponsor voor boekenprijzen op te treden, naast de eigen in het leven geroepen Bookspot Literatuurprijs. Zo is vandaag bekendgemaakt dat zij naamgevend sponsor zijn geworden van de Gouden Strop en de Schaduwprijs.

 
Daarbij verhoogt BookSpot het prijzengeld door €1.000 uit te reiken aan de genomineerden voor de BookSpot Gouden Strop en het prijzengeld voor de winnaar te verdubbelen. Juryvoorzitter Anniko van Santen overhandigt de winnaar van de BookSpot Gouden Strop op 6 juni dus een cheque van €20.000. Het prijzengeld van de BookSpot Schaduwprijs wordt verdubbeld naar €2000.

 

spannende boeken


De samenwerking met Stichting de Gouden Strop is een manier om meer mensen aan het lezen te krijgen want de categorie 'Spannende Boeken' kan daartoe vaak een aanzet zijn. De bekendmaking van de BookSpot Gouden Strop en de BookSpot Schaduwprijs is het startsein voor de Spannende Boeken Weken, die lopen van 6 juni tot 24 juni. 


Charles den Tex
, voorzitter van de Stichting Gouden Strop: "BookSpot maakt De Gouden Strop mooier. Uit het verhoogde prijzengeld spreekt waardering voor de Nederlandse thriller. Het laat zien dat we de toekomst vol vertrouwen tegemoet gaan." 


Peter Römer
, voorzitter van het Genootschap van Nederlandse Misdaadauteurs: "Sinds 1986 wordt De Gouden Strop uitgereikt aan de auteur die het allerspannendste boek schrijft. Een essentiële prijs die lezen van spannende boeken stimuleert, maar ook de schrijver van dit mooie genre ondersteunt. Wij zijn daarom heel blij met BookSpot want samen kunnen we de aandacht voor de genomineerde en winnende boeken vergroten en de prijzen relevanter maken."  


Annette Reijersen van Buuren (Manager, Merk, Marketing & Communicatie), CPNB: "Wij zijn enthousiast over de sponsoring door BookSpot. Met verschillende campagnes, waaronder de Spannende Boeken Weken, willen wij het lezen van boeken bevorderen en kinderen en volwassenen naar de boekwinkel en bibliotheek brengen. Wij hebben daarom een aantal jaren geleden de Gouden Strop geadopteerd, mede omdat het perfect past bij onze missie, en daarnaast een echte start is van onze Spannende Boeken Weken."
 


 


 


Bureaus

Media

Economisch