Channel Factory ontvangt als eerste COPPA-gecertificeerd kidSAFE-certificaat

14-09-2021 (11:15) - Marketing

Technologie- en dataplatform Channel Factory is het eerste bedrijf in Nederland dat het COPPA-gecertificeerde kidSAFE-certificaat toegekend heeft gekregen. Het kidSAFE-certificaat is een internationaal, onafhankelijk veiligheidskeurmerk dat exclusief wordt toegekend aan kindvriendelijke websites en technologieën. Dankzij dit keurmerk kunnen consumenten op websites en bij reclame-uitingen in één oogopslag zien of bedrijven persoonsgegevens zorgvuldig en veilig gebruiken voor reclamedoeleinden.

De toekenning van het certificaat is goed nieuws voor merken die op YouTube adverteren. Kindermerken als Lego en Spin Masters reageren dan ook verheugd op de toekenning.


Opvallende timing

Dat de certificering bekend wordt gemaakt in een periode waarin steeds meer rechtszaken worden aangespannen voor het schenden van de privacy van Nederlandse kinderen is volgens Nick Beentjes, Managing Director Channel Factory Benelux niet bewust. Beentjes: "De accreditatie is in handen van de Amerikaanse Federal Trade Commission, dus je kunt je voorstellen dat dit een langdurig project is geweest. Al bij de lancering van ons ‘Conscious Project’ enkele maanden geleden maakten we bekend dat het onze missie is om een veiliger video-ecosysteem te creëren. De toekenning van dit certificaat is een belangrijk moment in dit proces. Het bevestigt dat wij wereldwijd een van de weinige bedrijven zijn die adverteerders kunnen garanderen dat ze brandsafe op YouTube kunnen adverteren. Dat we hiermee de veiligheid en privacy van kinderen nog beter kunnen beschermen is natuurlijk iets waar we heel trots op zijn."
 

Bureaus

Media

Economisch