Cheil ontwikkelt Live Commerce voor Samsung

07-04-2021 (09:00) - Marketing

Afgelopen week was de eerste Live Commerce stream voor Samsung Nederland een feit. Live Commerce is de combinatie van een live show, online interactie met consumenten en e-commerce.
 
De show werd gepresenteerd door Veronica van Hoogdalem, met als speciale gast Bram Krikke. Daarnaast was Jaydee Lunes, product specialist bij Samsung, aanwezig voor de product-uitleg. Centraal in de show stonden de nieuwe smartphones van Samsung, de Galaxy A52 en de A72. Bram liet op zijn eigen, bekende wijze zien hoe hij met de telefoons video’s en Instagram creaties maakt. De show is ontwikkeld en geproduceerd door Cheil, in samenwerking met Lukkien.
 
Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile bij Samsung Nederland: “Innovatie zit in de kern van ons merk en daarbij staat de mens centraal. Dat geldt voor de producten die we maken en de diensten die we als Samsung bieden. Ook in retail zijn we altijd bezig met innoveren. Deze geweldige Live Commerce stream is daar een goed voorbeeld van."
 
Budi Gonzalez de Chaves (MD Cheil Benelux): “Live Commerce is enorm in opkomst. Vorig jaar was de geschatte omzet in China, de bakermat van Live Commerce, 124 miljard euro. Geweldig dat we dit voor Samsung nu in Nederland mogen doen. In Live Commerce komen veel facetten van Cheil samen: onze creatieve kracht, onze retail kennis en de innovatieve slagkracht van ons brede digital team.”
 
De show is hier terug te zien.
 

Bureaus

Media

Economisch