Farmaceutische multinationals laten steken vallen in online-communicatie

14-04-2021 (10:51) - Marketing

Internationaal onderzoek uitgevoerd door The Worldcom Public Relations Group laat zien dat veel grote farmaceutische bedrijven hun online communicatie en hun uitingen via de sociale media niet ten volle benutten.
 
Een relatief groot aantal relevante online-kanalen wordt niet gebruikt, en de beschikbare inhoud wordt niet gelokaliseerd en efficiënt verspreid, zo blijkt uit het jaarlijkse Digital Health Monitor Report van Worldcom’s Healthcare practice group.
 

Farmaceuten maken te weinig gebruik van lokale content

In de nieuwe uitgave van de Digital Health Monitor - Pharmaceuticals, die de resultaten weergeeft van 2020, gaat Worldcom na hoe 24 wereldwijd opererende farmaceutische bedrijven hun online- en sociale media-aanwezigheid vormgeven, zowel op ‘corporate-niveau’ als in 27 specifieke landen.
 
Een opvallende conclusie uit het onderzoek is dat lokale content bij veel van de farmaceutische bedrijven vaak ontbreekt, ook al wordt aan dit soort content over het algemeen veel waarde toegekend.
 

Bureaus

Media

Economisch