Heineken en Picnic lanceren duurzame KwartKrat

20-03-2018 (11:59) - Marketing

De online supermarkt Picnic is een strategische samenwerking aangegaan met Heineken. Samen hebben ze een nieuwe bierkrat ontwikkeld onder de naam 'KwartKrat', een kartonnen houder waar zes statiegeld-flesjes in kunnen. De samenwerking heeft als doel nog beter te voorzien in de wensen van de online shopper en de bezorging van producten makkelijker te maken. 


Evelien Sanders-de Boer van Heineken: “Wij zijn blij met de samenwerking met Picnic, waarbij duurzaamheid, innovatie en vernieuwing op gebied van de belevering van ons product centraal staan. Met de KwartKrat laten we zien dat we ideeën snel en op kleine schaal kunnen testen en bij succes kunnen opschalen. Door deze manier van werken kunnen we sneller en beter inspelen op de behoefte van de online shopper” 

 

innovatie in boodschappen thuis

Picnic bezorgt in compacte elektrische wagentjes de boodschappen aan huis. De KwartKrat is speciaal gemaakt voor deze duurzame distributiemethode. Het voordeel van de krat is dat er alleen een kartonnen houder overblijft. De lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic. Heineken ziet een grote toekomst voor het thuisbezorgen van zijn producten. “Gelijktijdig zien wij de uitdaging om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen en aan te kunnen sluiten bij vernieuwende bezorgmodellen als die van Picnic." zegt Sanders-de Boer.  


Gerard Scheij
van Picnic. “Onze elektrische bezorgwagentjes voorkomen al een hoop CO2-uitstoot. Niet alleen tijdens de bezorging, maar ook omdat onze klanten niet meer met de auto naar de supermarkt hoeven. Het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal is een mooie volgende stap.”

 


Bureaus

Media

Economisch