Hoe belangrijk zijn de bevindingen van Byron Sharp?

25-08-2017 (11:57) - Marketing

Het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp staat dit jaar centraal op het Smart Insights Event. De bestseller heeft de internationale marketingwereld op zijn grondvesten doen schudden. Een grootschalig onderzoek vormt de basis voor het boek dat sterk verankerde mythes en marketingrituelen ontkracht. Hoe belangrijk zijn de bevindingen van Sharp? Welke rol speelt segmentatie en hoe verhoudt innovatie zich tot merkidentiteit? 


ScanmarQED

Op 28 september, tijdens het Smart Insight Event, buigen marketinggoeroes als Andy Mosmans (ARA), Oliver Koll (Institut für Marketing – Strategieberatung) en Michele van Waterschoot (GfK) zich over de belangrijkste bevindingen van Byron Sharp. Het evenement is een initiatief van ScanmarQED, aanbieder van sales en marketing analytics, planning en business intelligence software in Europa. 


Heilige huisjes

In ‘How Brands Grow’ spelen data en onderzoek net als bij de dienstverlening van ScanmarQED een bepalende rol. In het boek schopt Sharp tegen heilige huisjes. Zo nuanceert hij de 80/20 regel die zegt dat 20% van de klanten verantwoordelijk zijn voor 80% van de omzet. Volgens hem is de 60/20 regel een betere weerspiegeling van de werkelijkheid. Zijn data laat ook zien dat marktaandeel een veel grotere rol heeft op merkloyaliteit dan eerder werd aangenomen. Hoe groter het marktaandeel, hoe loyaler de klant. Over merkloyaliteit gesproken: uit zijn onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel consumenten gemakkelijk switchen tussen Coca-Cola en Pepsi. 


Programma en sprekers 

Andy Mosmans -  Chief Strategic Officer bij ARA
Michele van Waterschoot – Head of Brand & Customer Experience bij GfK
Oliver Koll – Partner bij Strategiehuis Institut für Marketing Strategieberatung in Oostenrijk
Edwin Vels – Category Management Expert bij Vels.nl – FMCG Opleidingen
John Dawson – Managing Director ScanmarQED UK (voorheen marketingQED)
Jaw Stoute – Business Development Director ScanmarQED (voorheen Scanmar)
Sjoerd Koornstra – Global CMI Planner Heineken
Han Meijer – Group CEO van ScanmarQED (voorheen Scanmar) 

 

28 september 2017
Tijd: 9:00 uur tot 17:00 inhoudelijk programma, afsluitende BBQ van 17:00 tot 19:00 uur
Locatie: Eiland van Maurik, Wijk bij Duurstede
Kosten: Gratis (maximaal 70 personen)

Meer info: www.smartinsightsevent.nl

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch