Interactief en mobile gaan zeer goed samen
04-08-2015 (07:13) - Marketing
Interactieve mobiele campagnes zorgen voor hogere Click Through Ratio’s en Interactie Ratio’s. Dat blijkt uit Weborama’s mobiele benchmark-rapport.
In het benchmark-rapport komt onder andere naar voren dat zowel de smartphone als de tablet display-markt nog steeds fors aan het groeien zijn. Er is een groei van ruim 50% te zien in het tweede kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal.
De Click Through Ratio (CTR) van mobiele advertenties met een interactief element is 2,5 keer hoger dan de CTR van campagnes zonder interactief element.
Het aantal campagnes op smartphone en tablet is hoger in app dan in de mobiele browser. Grote formaten werden het meest ingezet en scoorden ook beter. Dat is ook niet zo gek, aangezien grote formaten zich beter lenen voor interactieve elementen zoals Weborama’s cube, slider of de videoplayer.
De video trend is ook waarneembaar voor mobiele display campagnes, waar video (met 25%) het meest ingezette interactieve element was.