Lalaland lanceert NFT op CES

09-01-2022 (14:50) - Marketing

Fashion tech startup Lalaland kondigde op 7 januari de lancering aan van haar NFT. De exclusieve NFT werd gelanceerd tijdens de Consumer Electronics Show (CES), het grootste techevent ter wereld in Las Vegas. Het Amsterdamse Lalaland gebruikt Artificial Intelligence (AI) om fotorealistische menselijke modemodellen voor modemerken en retailers te ontwikkelen. Met de lancering van de NFT, brengt het tech bedrijf virtuele modemodellen, digitale mode en blockchain samen in een wereldwijde primeur.
 
Het digitale NFT-kunstwerk van Lalaland is exclusief ontworpen voor CES. NFT is een manier om eigenaarschap te koppelen aan digitale creaties en is sinds 2021 aan een grote opmars bezig. Medeoprichter en Chief Commercial Officer Harold Smeeman is blij met het succes van de lancering: "De release van onze NFT is een prachtig moment, want hiermee openen we nieuwe mogelijkheden en waarde voor NFT's, evenals een nieuw distributiekanaal voor onze virtuele modemodellen in de metaverse."
 
Modemerken en retailers kunnen Lalaland’s Genesis Meta Model Creator gebruiken om virtuele fotomodellen te genereren met verschillende lichaamstypes, maten en huidskleuren, waardoor ze de kosten voor modelfotografie kunnen verlagen, conversies van online aankopen kunnen verhogen, retouren kunnen verlagen en een snellere time-to-market kunnen krijgen voor hun on-model afbeeldingen. De start-up wordt gesteund door Google’s Black Founders Fund en is geselecteerd als één van de zes finalisten van de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge.  Daarnaast is Lalaland genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2021.
 

Over Lalaland

Lalaland.ai werd in 2019 opgericht door Michael Musandu, Ugnius Rimša en Harold Smeeman. Lalaland gebruikt Artificial Intelligence (AI) om fotorealistische menselijke modemodellen voor modemerken en retailers te ontwikkelen. Met behulp van deze technologie kunnen merken hun collecties op verschillende modellen tonen, die overeenkomen met de uiterlijke kenmerken van hun klanten.  

Bureaus

Media

Economisch