Makro zet lokale ondernemers centraal in radiocampagne

Makro zet lokale ondernemers centraal in radiocampagne

14-02-2018 (11:00) - Marketing

Deze week lanceerde Makro een radiocampagne waarmee de groothandel ondernemers een podium geeft. Twee weken lang zijn zij onderdeel van een landelijke campagne, die wordt uitgevoerd op regionaal niveau. 


De campagne is het resultaat van een actie rondom het nieuwe loyaltyprogramma Makro Pro, waarbij ondernemers kans maakten op een eigen reclamespot.


regionale aandacht

“Door ondernemers een kans te geven op een eigen radiocommercial, geven we het in 2017 geïntroduceerde loyaltyprogramma Makro Pro een extra impuls. Alle 17 Makro vestigingen mochten ondernemers blij maken met de prijs, wat resulteerde in een reeks unieke radiocommercials. Door middel van deze radiocommercials geven we de ondernemers een mogelijkheid om zichzelf op de kaart te zetten in hun specifieke regio. Regionale aandacht is een belangrijk onderdeel van Makro. We zijn een groothandel, maar met een bijzonder persoonlijk contact in de regio. Vanaf 12 februari worden de commercials voor twee weken regionaal ingezet. Dit is waar we het allemaal voor doen: klanten een podium geven in hun belangrijkste regio, waar zij ondernemen”, aldus Luc de Jong, Commercieel Directeur van Makro.


Makro Pro 

Makro Pro is een programma dat trouwe klanten van Makro beter wil laten presteren en beloont met extra kassakorting, extra service en andere privileges. Om het nieuwe loyaltyprogramma een impuls te geven, bedacht de groothandel samen met hun reclamebureau een grote radiocampagne, waarmee ondernemers de kans krijgen hun onderneming te promoten in hun regio.

 

Vanaf 12 februari tot en met 28 februari zijn de ondernemers te horen op RTV Noord Holland, RTV Utrecht, Omrop Fryslan, RTV Noord, RTV Oost, Omroep Brabant, Omroep West, Omroep, Gelderland, RTV Rijnmond, L1 (Limburg), Wild FM, Radio NL, Radio NL editie Twente, 8FM Noord Oost Brabant, 8FM, West Brabant, Decibel editie ZH, RadioNL editie Arnhem, Decibel editie NH en JND.

 
De campagne werd ontwikkeld en uitgevoerd door reclamebureau FCB Amsterdam, MediaXplain en Soundcircus.

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch