McDonald’s lanceert eigen digitaal spaarprogramma voor gasten

05-10-2021 (12:41) - Marketing

McDonald’s introduceert met MyMcDonald’s Rewards haar eigen digitale spaarprogramma in Nederland. Door deze lancering wordt het mogelijk om bij elke bestelling punten te sparen in de McDonald’s App. Voor iedere uitgegeven euro in een McDonald’s restaurant krijgen gasten namelijk 10 punten cadeau die ze vervolgens kunnen besteden aan gratis producten. Deze nieuwe lancering is de volgende stap in een reeks van innovaties in de digitale klantstrategie van McDonald’s.

Wie recent in een McDonald’s restaurant is geweest heeft het ongetwijfeld gezien: bestellingen kunnen tegenwoordig worden geplaatst bij digitale bestelkiosken en in steeds meer McDrives kan je via grote digitale schermen de menu-opties van dat moment zien. Daarnaast is er de afgelopen jaren ook veel geïnvesteerd in de McDonald’s App. Al meer dan drie miljoen Nederlanders hebben zich geregistreerd, waarvan een op de drie deze maandelijks gebruikt. Met de introductie van MyMcDonald’s Rewards wil McDonald's haar App nog persoonlijker en relevanter maken voor haar gasten. Wie start met sparen krijgt de eerste 25 punten cadeau van McDonald’s.


Hoe het werkt

Het sparen van punten in de McDonald’s App is simpel: wie de digitale MyM QR-code in de App bij de kassa scant, ontvangt automatisch 10 punten voor elke bestede euro. Uniek voor Nederland is dat gasten een eigen spaardoel kunnen kiezen en zien in hoeverre hun McDonald’s favoriet binnen bereik is. Wanneer je genoeg punten hebt gespaard kan je deze inzetten voor een gratis product. Wanneer dit in de App is bevestigd, krijg je een actieve Reward die je in het Restaurant of de McDrive kunt verzilveren.

 


Bureaus

Media

Economisch