Porsche keert met motorsportcampagne terug naar het hart van het merk

09-08-2021 (16:00) - Marketing

Verandering gaat snel in de automotive industrie. Elektrificatie, nieuwe mobiliteitsvormen en verduurzaming zijn onderwerpen die ook bij Porsche hoog op de agenda staan. En terwijl innovatie spannende ontwikkelingen voortbrengt, betekent het ook dat Porsche nog duidelijker moet maken dat het altijd trouw zal blijven aan de kern van het merk: performance. In de nieuwe campagne gemaakt door dentsuACHTUNG! deelt het sportwagenmerk daarom een drietal lessen uit de motorsport.
 
Wat bij het grote publiek namelijk helemaal niet zo bekend is, is dat Porsche onlosmakelijk verbonden is aan de motorsport. Al sinds het ontstaan van het sportwagenmerk is het circuit een laboratorium waar de nieuwste innovaties en technieken getest worden alvorens ze doorgevoerd worden in de daily driver modellen.
 
Motorsport draait om top performance en het steeds weer verleggen van de grenzen van wat mogelijk is. Dit is de mentaliteit die niet alleen doorsijpelt in alles wat Porsche doet, maar ook typerend is voor de mensen die een Porsche rijden. Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communicatie bij Porsche Nederland vertelt “Porscherijders zijn mensen die zichzelf graag uitdagen, die hun grenzen verleggen om alles uit zichzelf te halen en tot topprestaties te komen. Dit is een mentaliteit die we graag eren”.
 
De campagne draait dan ook om de lessen die Porsche heeft geleerd op ‘t circuit. “Porsche is groot geworden door de successen, maar misschien nog wel meer door de tegenslagen die daar aan vooraf gingen. Uiteindelijk leer je juist van je ‘verliezen’, succes is een de bekroning daarop. Met deze campagne willen we juist die lessen delen en laten zien hoe elke Porsche gevormd is op ‘t circuit” aldus Rita Lopes van den Broek, copywriter bij dentsuACHTUNG!.
 
Hoewel de lessen voor Porsche echt uit de motorsport kwamen, zijn ze voor een ieder, die op welk vlak dan ook succes wil behalen, relevant. Bex McNally, art director bij dentsuACHTUNG! legt uit: “We wilden dat iedereen zich de les eigen kan maken. We kozen qua beeld dus niet voor klassieke motorsport beelden uit ‘t archief, maar voor een typografische benadering. Een frisse manier om de lessen voor zichzelf te laten spreken.”
 
De campagne bestaat uit een drietal video’s die digitaal ingezet worden. Op de bijbehorende landingspagina worden de verhalen achter de drie lessen verder uitgediept.

 

Porsche | Lessen van 't circuit | De aanhouder wint from dentsuACHTUNG! on Vimeo.

Porsche | Lessen van 't circuit | Grote veranderingen beginnen met weerstand from dentsuACHTUNG! on Vimeo.

Porsche | Lessen van 't circuit | Zonder falen geen slagen from dentsuACHTUNG! on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch