Schiphol investeert verder in smart services op luchthaven

30-07-2021 (13:14) - Marketing

Reizigers kunnen vanaf deze week op elk gewenst moment contactloos eten en drinken bestellen via de Schiphol app en ophalen bij de horecaverkooppunten achter de securitycontrole. Horecapartner HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol geven hiermee gevolg aan een pilot, waaruit bleek dat deze service populair is.

Reizigers klikken in de Schiphol app op een banner of scannen de QR-code op onder andere de wachttijdschermen voor de securitycontrole. Zo kunnen zij een bestelling plaatsen, online afrekenen en een tijdstip kiezen om hun bestelling bij een pick-up point op te halen. Hiermee gaat ook het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.“

 
Het vooraf bestellen van eten en drinken hebben we op een kleine schaal getest, maar we hebben op grote schaal positieve reacties ontvangen. Daarom breiden we deze service uit. Het is nu nog gebruiksvriendelijker, omdat het vanaf nu direct via de Schiphol app kan en nog meer horeca op de luchthaven aangesloten is. Zo blijft er meer tijd over om te ontspannen, doordat de bestelling op het aangegeven tijdstip klaarstaat.
Irene Muysson, Manager van Retail, Food & Beverage en Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol
 

Pilot

Eind vorig jaar was het al mogelijk voor reizigers om via een QR-code eten en drinken vooraf te bestellen bij nagenoeg alle horecaverkooppunten in Lounge 1, nu wordt deze service dus uitgebreid. Naast een bestelling plaatsen via de Schiphol app is het nu ook mogelijk om bij horeca in Lounge 2 & 3 vooraf eten of drinken te bestellen. 

Bureaus

Media

Economisch