Veloretti brengt ode aan fietsend Amsterdam

16-02-2018 (11:01) - Marketing

‘An Amsterdam Bicycle Story’ laat zien hoe Amsterdammers obstakels, uitdagingen en weersomstandigheden trotseren op hun trouwe bondgenoot: een fiets. De film portretteert Amsterdam als de ultieme testgrond, met de perfecte testpersonen: fietsend Amsterdam en hun ongeremde fietsgedrag. 


“Geen plek op de wereld waar zoveel wordt gefietst als in Amsterdam. Ondanks alle obstakels en tegenslagen die Amsterdammers tegenkomen” aldus Ferry Zonder, oprichter van het Amsterdamse fietsenmerk Veloretti. “Met onze nieuwe Europese positionering ‘Outsmart your city’ dagen we inwoners van andere steden uit om hun stad te slim af te zijn.


Gijsbregt Vijn, Lemon Scented Tea: “We gebruiken wereldmerk Amsterdam als podium, om te laten zien dat een Veloretti een bijzonder cool en betrouwbaar vervoersmiddel is. Zo veel meer dan alleen een ‘pretty face’.


De campagne wordt ingezet op social media. Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het concept, Maarten Groen (DPPLR) voor de regie.


credits

Bureau: Lemon Scented Tea
Regie & fotografie: Maarten Groen
Productiemaatschappij: DPPLR
DOP: Stephan Polman
Geluid: Audentity
Verantwoordelijk bij klant: Ferry Zonder, Dien de Winter
 

An Amsterdam Bicycle Story. By Veloretti. from Veloretti Bicycles on Vimeo.


Bureaus

Media

Economisch