Winkelstraat.nl voegt ook Italiaanse modewinkels toe

29-05-2019 (13:59) - Marketing

Vanaf nu kunnen modeliefhebbers ook luxe fashion van de mooiste boutiques uit steden als Milaan, Rome en Florence terugvinden in het aanbod op Winkelstraat.nl. Ze hebben hierbij de keuze uit merken en items van toonaangevende modewinkels uit Italië die normaal moeilijk te vinden zijn in Nederland.
 
Met de toevoeging van Italiaanse winkels, heeft Winkelstraat.nl inmiddels aanbod uit maar liefst vijf landen uit Europa. Winkelstraat.nl verwacht het komende halfjaar nog meer partners uit het buitenland toe te kunnen voegen aan haar assortiment.


Duurste winkelstraten uit Europa

De meer dan 40.000 unieke items op Winkelstraat.nl zijn inmiddels afkomstig van honderden (retail)partners uit Europa. Zij maken gebruiken van het ecommerce platform van Winkelstraat.nl om shoppers met één klik toegang te bieden tot exclusieve collecties van meer dan 600 Premium en Luxury Brands. Het aanbod op Winkelstraat.nl omvat al items uit winkels uit Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland en België. Met de toevoeging van Italiaanse winkels op Winkelstraat.nl, kunnen liefhebbers van luxe fashion nu ook rekenen op de mooiste collecties van dure winkelstraten zoals de Via Montenapoleone in Milaan en de Romeinse Via Condotti. Een mooie aanvulling op bijvoorbeeld de indrukwekkende Champs-Élysées in Parijs en de Kaufinger Straße/Neuhauser Straße in het luxe hart van München.
 

Millenials drijvende kracht luxury fashion

De toenemende interesse van internationale winkels om hun kleding via Winkelstraat.nl aan te bieden, bevestigt de groei van luxe fashion in Nederland. Deze groei ziet ook Winkelstraat.nl terug in haar resultaten. De omzet in mei van 2019 groeide bijvoorbeeld met 60% met dezelfde maand in 2018. Drijvende kracht achter deze groei is de enorme aantrekkingskracht onder millenials van Winkelstraat.nl.

CEO en mede-oprichter van Winkelstraat.nl Joost van der Veer: ”Online shoppen is voor millenials de eerste keuze om kleding te kopen, ook als het om luxe fashion gaat. Dankzij onze data leren we deze shopper steeds beter kennen en kunnen we ook beter inspelen op hun behoeften. Zo weten we bijvoorbeeld dat millenials het mobiel shoppen en snelheid van verzending heel erg belangrijk is voor ze. Ook is deze groep extreem gevoelig voor trends waardoor aanbod dagelijks aangepast wordt aan de vraag; alsof je dagelijks je etalage en winkel anders aankleedt.”


Bureaus

Media

Economisch