Winkelstraat.nl voegt ook Italiaanse modewinkels toe
29-05-2019 (13:59) - Marketing
Duurste winkelstraten uit Europa
Millenials drijvende kracht luxury fashion
De toenemende interesse van internationale winkels om hun kleding via Winkelstraat.nl aan te bieden, bevestigt de groei van luxe fashion in Nederland. Deze groei ziet ook Winkelstraat.nl terug in haar resultaten. De omzet in mei van 2019 groeide bijvoorbeeld met 60% met dezelfde maand in 2018. Drijvende kracht achter deze groei is de enorme aantrekkingskracht onder millenials van Winkelstraat.nl.
CEO en mede-oprichter van Winkelstraat.nl Joost van der Veer: ”Online shoppen is voor millenials de eerste keuze om kleding te kopen, ook als het om luxe fashion gaat. Dankzij onze data leren we deze shopper steeds beter kennen en kunnen we ook beter inspelen op hun behoeften. Zo weten we bijvoorbeeld dat millenials het mobiel shoppen en snelheid van verzending heel erg belangrijk is voor ze. Ook is deze groep extreem gevoelig voor trends waardoor aanbod dagelijks aangepast wordt aan de vraag; alsof je dagelijks je etalage en winkel anders aankleedt.”