Zalon lanceert vernieuwd styleprofiel

09-04-2019 (11:57) - Marketing

Zalon heeft gewerkt aan de optimalisering van haar service en de lancering van nieuwe features. Dat heeft zich vertaald in een volledig vernieuwd styleprofiel, waarbij klant en stylist op een efficiënte manier ondersteund worden in het samenstellen van persoonlijke outfits.


Sinds de oprichting in 2015 werkt de styling service van Zalando voortdurend aan verbetering van haar product. User experience en de kwaliteit van de outfits zijn daarbij essentiel. Achter de schermen worden de Zalon-stylisten dan ook ondersteund door een tech- en data-team van 40 mensen, om de wensen van de klant nog beter in te spelen en nauwkeurig na te komen.


Zalon's vernieuwde styleprofiel is flink ingekort, genderspecifiek en vragen zijn eenvoudiger geformuleerd. In plaats van 14 looks heeft de klant er nu 8 om uit te kiezen. Daarnaast ligt voor vrouwelijke klanten de focus op no go's in het vernieuwde styleprofiel. Er wordt niet gevraagd naar concrete wensen, maar juist naar wat zij niet willen ontvangen. Dit in tegenstelling tot het kortere styleprofiel voor mannen.


abonnement

Een nieuwe feature in het styleprofiel van Zalon is het style-abonnement, waarbij klanten eens in de twee tot vier maanden een nieuwe Zalon-box ontvangen. Sinds de introductie van het abonnement hebben al 50.000 klanten zich ingeschreven. Wanneer het tijd is voor de nieuwe outfit-box, krijgt de klant een herinnering om zijn of haar actuele wensen door te geven aan de stylist.
 


Bureaus

Media

Economisch