Social media gaan boven eigen kind

20-06-2014 (07:53) - Media

Een opmerkelijke uitkomst van een onderzoek dat door woonwarenhuis IKEA werd geïnitieerd: ouders besteden drie keer zo veel tijd op hun mobiele telefoon en social media dan dat ze tijd doorbrengen met hun kinderen.
 
Dit is de belangrijkste conclusie van het eerste Life at Home-report van IKEA naar ochtendrituelen van mensen over de hele wereld. Ouders geven aan het ’s ochtends belangrijk te vinden om een gesprek met hun kind te voeren (59 procent) en hun kind een knuffel of kus te geven (57 procent). Het onderzoek laat zien dat er een verschil is tussen wat ouders willen en wat ze werkelijk doen. 
 
80 procent van de Londenaren zegt bijvoorbeeld dat het belangrijk is voor hun welzijn om ’s ochtends met hun kinderen te spelen, maar in de praktijk doet slechts 26 procent dit. Tegelijkertijd besteden mensen ’s ochtends gemiddeld 11 minuten van hun tijd aan hun mobiele telefoon en social media. Terwijl slechts 32 procent van de ondervraagden dit belangrijk vindt voor hun welzijn.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch