Lineaire televisie meest populair onder adverteerders

18-12-2018 (10:06) - Media

Ondanks dalende kijkcijfers geven bedrijven wereldwijd nog steeds het meeste uit aan advertenties die via lineaire televisie worden uitgezonden. In totaal gaat het om 140 miljard dollar, bijna het dubbele van mobiel internet met 58 miljard dollar. Dat blijkt uit onderzoek van WARC.


Vooral bedrijven met een groter budget lijken te investeren in televisie. Het gaat vooral om alcoholmerken en financiele dienstverleners. Bedrijven die minder geld beschikbaar hebben voor campagnes, richten zich eerder op digitale kanalen. Toch is televisie op lange termijn nog verantwoordelijk voor 71 procent van de winst die gegenereerd wordt door advertenties. Op de korte termijn gaat het om 62 procent.


De verwachting is dat televisie ook in de toekomst succesvol blijft, zolang er steeds meer met data wordt gewerkt. 'Als live televisie nog steeds zorgt voor de grootste consumptie van video, is het de taak voor adverteerders om data te verzamelen zodat de juiste boodschap voor de juiste mensen op het juiste tijdstip wordt getoond', zegt James McDonald, Data Editor bij WARC.


Bureaus

Marketing

Economisch