Mobile devices van grote invloed op fysieke verkoop

29-06-2015 (07:24) - Media

Bijna een derde van de verkoop in fysieke winkels wordt beïnvloed door het gebruik van een smartphone, tablet of een ander digitaal apparaat door de consument. 
 
Consumenten die gebruik maken van digitale apparaten voor en tijdens hun zoektocht naar een product zijn zelfs 48% sneller geneigd om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan dan consumenten die dit niet doen. Een simpele e-commerce website inrichten is dan ook niet voldoende in de strijd om de consument. Dit blijkt uit het onderzoek Navigating the New Digital Divide, dat Deloitte verrichte onder circa 2000 Nederlandse consumenten.
    
Het onderzoek laat zien dat consumenten online op zoek gaan naar product- en prijsinformatie, voorraad en reviews. Dit heeft grote invloed op de totale omzet die retailers behalen, ook in de ‘offline’ winkels. Zo zijn Nederlandse consumenten die bij hun oriëntatie gebruik maken van social media, 32% sneller geneigd om dezelfde dag nog een aankoop te doen. E
 
en andere opvallende uitkomst is dat een vijfde van de Nederlandse consumenten meer besteedt in fysieke winkels als gevolg van het gebruik van digitale kanalen. Daarbij spelen onder meer suggesties voor aanvullende producten een rol.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch