Perry Feenstra nieuwe hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad

27-05-2020 (14:45) - Media

Perry Feenstra (45) is benoemd tot hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad. Zowel redactie als Raad van Commissarissen hebben ingestemd met de door de directie voorgedragen kandidaat. De benoeming gaat in op 1 september 2020.
 
Feenstra volgt Jan Bonjer op, die de krant sinds 2011 heeft geleid. Bonjer verliet het FD in maart om dijkgraaf te worden van het Waterschap Hollandse Delta. De historie van het FD gaat terug tot 1796. De titel heeft een betaalde oplage van ruim 100.000 exemplaren.
 
Algemeen directeur Eugenie van Wiechen van FD Mediagroep is zeer verheugd over de benoeming: “Perry Feenstra is de persoon met de juiste bagage om het FD de komende jaren te leiden. Wij zien in hem niet alleen een ervaren leider die oog heeft voor de mensen om hem heen, maar ook een goed journalist met verstand van economie en boordevol goede ideeën. Hij heeft wat ons betreft alles in huis om het FD de komende tijd nog verder te laten groeien, zowel wat betreft journalistieke relevantie als in oplage.”
 
Perry Feenstra is enthousiast over zijn aanstaande positie: “Goede financiële en economische journalistiek is van enorm belang voor Nederland. Het FD slaagt daar dankzij de sterke, onafhankelijke redactie onophoudelijk in. Het is een grote eer om te mogen bijdragen aan de verdere uitbouw van dit succes.”
 
Perry keert in zekere zin terug naar waar hij zijn loopbaan begon: de krant. Hij was - onder meer - ruim zes jaar redacteur economie bij Trouw. Sinds 2006 werkt hij bij RTL, waar hij op dit moment chef is van EditieNL. Hij was van 2012 tot 2019 chef RTL Z en chef economie van RTL Nieuws. In die rol was hij onder andere verantwoordelijk voor de komst en vorming van de economische nieuwszender RTL Z.
 
Feenstra studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Hij volgde verschillende leiderschap- en managementcursussen, onder andere aan Insead en bij CNN. Perry is 45. Hij woont samen en heeft twee kinderen. 

Bureaus

Marketing

Economisch