Sanoma verkoopt LINDA. aan Talpa Network en Linda de Mol

14-02-2019 (10:01) - Media

Sanoma verkoopt Mood for Magazines, uitgever van onder meer LINDA., LINDAnieuws en LINDA.tv per 1 maart aanstaande aan TALPA Network/Linda de Mol. Linda de Mol en Jildou van der Bijl gaan de creatieve directie voeren van Net5.


Talpa Network neemt de partnerrol over van Sanoma en wordt, naast Linda de Mol zelf, mede-eigenaar van Mood for Magazines. Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie.


Rob Kolkman, CEO Sanoma Media Netherlands: 'Met de verkoop komt een einde aan een zeer goede samenwerking met Linda de Mol. De afgelopen 15 jaar heeft het merk LINDA. zich ontwikkeld tot een krachtig crossmediaal merk. We zijn trots als Sanoma om daar een belangrijke bijdrage aan te hebben kunnen leveren.' 


Linda de Mol: 'Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, haar mensen en het merk LINDA. Mede door Sanoma heeft LINDA. zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op haar kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van het mediamerk LINDA. Ik wil Sanoma enorm bedanken voor de prettige samenwerking.'


waanzinnige kans

Over Net5 zegt de Mol:  'Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken. Dit is een waanzinnige kans om de sterke vrouwenmerken LINDA. en Net5 nog relevanter te maken voor zowel consumenten als adverteerders. De mogelijkheden zijn eindeloos, mijn hoofd zit al vol plannen. En ik heb veel zin om samen met Linda en de mensen van Talpa Net5 uit te bouwen tot de meest impactvolle vrouwenzender van Nederland.'


springplank voor groei

'Wat een voorrecht om zo’n geweldige samenwerking aan te kunnen gaan,' zegt Talpa Network CEO Peter de Mönnink. 'Mood for Magazines is in haar genre he`t benchmark multi- mediabedrijf in Nederland. Schitterende merken met een echte en hechte binding met de diverse doelgroepen. ‘Leuke vrouwen’ voorop. Voor Talpa Network een nieuwe parel in het portfolio. De fantastische vakmensen die voor LINDA. werken, blinken uit in creativiteit. Samen met Net5 en andere merken is dit een springplank voor groei. Dat ondersteunen wij van harte.'

 

 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch