Topcijfers bezorgen Qmusic 'Sweet Sixteen'; record voor Top 40

31-08-2021 (16:07) - Media

Het is precies 16 jaar geleden dat Qmusic in Nederland haar eerste uitzenddag beleefde. Naast de verjaardag geven ook de nieuwste luistercijfers reden tot feest: de Top 40 scoort het hoogste marktaandeel sinds in ieder geval 1996 in de doelgroep 20-49 jaar: 22,7%. Zenderbreed behaalt Q ook de beste juni/juli-meting ooit.
 
Het marktaandeel van Qmusic komt deze luistercijfermeting uit op 20,3% in de doelgroep 20-49 jaar. Dit betekent een stijging van 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen het marktaandeel 18,6% bedroeg. Sinds 1999 heeft geen enkele radiozender in deze meetperiode zo'n hoog marktaandeel weten te behalen in de doelgroep 20-49 jaar.
 
In de doelgroep 10+ haalt Qmusic het hoogste marktaandeel in haar bestaan en loopt de zender nog meer in op NPO Radio 2. Het marktaandeel bedraagt hier 11,9%, ten opzichte van 12,1% voor NPO Radio 2. In absoluut bereik is Qmusic wel marktleider: 2.793.000 luisteraars stemden per week af op de zender.

Bureaus

Marketing

Economisch