Onno Halsema nieuwe CEO van Contentoo

Onno Halsema nieuwe CEO van Contentoo

13-01-2020 (17:47) - Mensen

Onno Halsema ruilt het directeurschap bij Ben in voor de rol van CEO bij scale-up Contentoo. Halsema treedt toe als aandeelhouder en zal zich richten op de verdere groei van het contentmarketingplatform. Contentoo is een platform voor B2B-copywriters, dat werkt voor onder meer Booking.com en Exact Software. De scale-up claimt de tien procent beste copywriters aan te bieden.
 
Halsema was een decennium werkzaam in de telecom. Voor hij bij Ben aan de slag ging, gaf Halsema leiding aan T-Mobile Thuis, na ruim acht jaar in diverse functies werkzaam te zijn geweest bij Vodafone. “In de telecom heb ik alles bereikt wat ik wilde bereiken”, licht Halsema zijn overstap toe. “Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging, waarbij ik mijn liefde voor performance marketing kan combineren met het bouwen van teams en het laten groeien van een bedrijf. Dat heb ik bij Contentoo gevonden.”
 

Performance marketing

Met de komst van Halsema zal Contentoo meer gaan inzetten op performance marketing. Dat doet de Amsterdamse scale-up onder meer door met behulp van software de prestaties van content inzichtelijk te maken. Zo wordt, op basis van data, inzichtelijk welke content scoort en welke niet. Halsema: “We bieden niet alleen het beste talent om je content te maken, maar laten ook zien welke content je moet maken om je doelen te bereiken.”
 
Jeroen Gunter, founder van Contentoo, zal zich hoofdzakelijk gaan richten op commercie. Voor 2020 zijn ambitieuze groeiambities neergezet. De omzet moet minimaal verdubbelen en Contentoo wil de eerste stappen zetten in het buitenland. “Om een bedrijf van 0 naar een zeker omzetniveau te tillen, heb je andere skills nodig dan om een bedrijf door te laten groeien”, verklaart Gunter zijn stap. “De tijd van pionieren is voorbij, het bedrijf heeft inmiddels prachtige klanten waar we trots op zijn. Het bedrijf vraagt nu om een andere vorm van leiderschap. De managementervaring die Onno Halsema heeft, evenals de kennis van performance marketing, maken hem de ideale persoon voor de rol van CEO.”