Datorama zet Trivago in voor optimalisering

Datorama zet Trivago in voor optimalisering

13-09-2018 (09:57) - Tech

Datorama, onderdeel van Salesforce en leverancier van een marketing intelligence-platform, kondigt vandaag een samenwerking met trivago aan. Trivago helpt reizigers bij het vinden van hun accommodatie uit 2,5 miljoen hotels op meer dan vierhonderd boekingssites. 


Ruthvick Poornachandra, trivago-projectleider, Brand Marketing Tools bij trivago: "Datorama heeft ons geholpen op weg naar volledige automatisering. We hebben onze processen geprogrammeerd om al onze data op te opschonen, rapportages te maken van al onze campagnes en onze KPI’s te kunnen berekenen en verbeteren. In plaats van onze tijd te besteden aan het kopiëren, opschonen en maken van rapportages, kunnen we nu geavanceerde analyses uitvoeren om onze campagnes te optimaliseren." 


Leah Pope CMO Datorama: "In een korte tijd was het Datorama-platform geïmplementeerd, in gebruik en heeft het een significante impact gemaakt. Om van het opslaan van gegevens in silo's naar een gecentraliseerde, enkele databron te gaan die de ROAS van meerdere teams kan berekenen door de hele marketingorganisatie heen, is een enorme verschuiving die het Datorama-team met trots mogelijk heeft gemaakt." 

 

optimalisering

In het huidige marketingecosysteem vinden marketeers het lastig om waardevolle inzichten te verkrijgen door grote hoeveelheden data. Met een steeds grotere reeks point solutions, krijgen marketeers de kans om hun klanten beter te begrijpen en producten op de markt te brengen die aansluiten op de behoeftes van de consument en markt. Het marketingteam van trivago begreep dat een traditionele, handmatige aanpak te tijdrovend is en bovendien niet schaalbaar voor displaymarketing-, brand marketing- en contentmarketingteams. Daarnaast wilden de teams interne uitgaves, boekingsinzichten en omzetgegevens slimmer gebruiken. 


Om alle marketinginitiatieven effectief en efficiënt te beheren, heeft trivago een holistische aanpak toegepast. De organisatie realiseerde dit door het AI-gedreven Marketing Intelligence-platform van Datorama te gebruiken met indrukwekkende resultaten tot gevolg.