Influencer marketing platform met on-the-go app Voicey  live

Influencer marketing platform met on-the-go app Voicey live

16-05-2018 (07:00) - Tech

Influencer marketing platform Voicey — de eerste start-up die ondersteund wordt door het investeringsfonds Block Party, opgezet door profvoetballer en ondernemer Gregory van der Wiel is met een selecte groep influencers en merken officieel live voor het grote publiek. Daarnaast kondigt Voicey een exclusieve samenwerking aan met Kult&Ace, een Amsterdams communicatiebureau gespecialiseerd in Millennials.
 
 
Oprichters van het platform zijn Roderick Adang en Eelco Guntlisbergen. “We zijn geen agency maar een digitaal platform dat als missie heeft influencer marketing voor beide partijen toegankelijker, efficiënter en goedkoper te maken”, vertelt Roderick over het concept. “Daarom hebben we twee platformen ontwikkeld die perfect synchroon samenwerken; een web-app voor merken en een mobiele app voor influencers.”
 

End-to-end mobiele app

Met meer dan 600 influencers in de database, is Voicey het enige platform waar influencers door middel van een mobiele app on-the-go deals kunnen ontvangen. Als influencer hoef je niet met andere influencers te knokken voor een plekje in de campagne van een merk. “Pling!”, het merk heeft een samenwerkingsverzoek verstuurd en de influencer ontvangt een push- bericht op zijn of haar telefoon. De influencer kan vervolgens bepalen om de deal te accepteren, af te wijzen of een tegenbod te sturen. Bedrijven op het corporate platform worden ondertussen voorzien worden van realtime data en inzichten om campagnes zo optimaal mogelijk in te zetten.
 

Constante optimalisaties

Om verbeteringen en updates snel door te kunnen voeren is het platform “lean” ontwikkeld. Zo behoudt Voicey een open-minded visie op het product. “Na de lancering van onze pilot afgelopen oktober hebben we belangrijke feedback van gebruikers ontvangen en zijn we teruggegaan naar de tekentafel om ons platform te optimaliseren”, zegt product owner Eelco. “Door dicht bij onze klanten te staan en een luisterend oor te bieden, schakelen we sneller en efficiënter dan anderen in de markt. Het huidige product is hier een perfect voorbeeld van. Dit is nog maar het begin.”
 

Samenwerking met Kult&Ace 

Ondanks dat merken eenvoudig zelf aan de slag kunnen via het platform, zullen er altijd merken zijn die  hulp willen. Dankzij de samenwerking met Kult&Ace worden deze merken waar nodig ondersteund. “Als experts op het gebied van millennials weten wij als geen ander dat het inzetten van influencers erg succesvol kan zijn. Daarom zijn wij zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van het platform en zijn wij er om merken te ondersteunen bij de invulling en opzet van hun (influencer) marketingcampagnes.’’ aldus Melanie Bosveld, oprichtster van Kult&Ace.
 
 
Wat Voicey anders maakt dan anderen, is dat alles binnen de web én mobiele app afgehandeld wordt. Van samenwerkingsverzoeken tot uitbetalingen en datarapportages. Voicey is de end-to-end influencer marketingoplossing. Deze tech start-up met een grote passie voor product maakt het voor iedere business, groot of klein, mogelijk om de (eerste) stap te zetten en influencer marketing toe te voegen aan haar marketingmix.