Salesforce met nieuwe generatie Service Cloud Einstein

12-07-2018 (14:06) - Tech

Salesforce introduceert vandaag de nieuwe generatie van Service Cloud Einstein dat CRM combineert met gestuurde processen en krachtige artificial intelligence waarmee bedrijven de manier waarop ze klantenservice-ervaringen opzetten kunnen verbeteren.


Volgens Salesforce zegt tachtig procent van de klanten dat de ervaringen die een bedrijf biedt even belangrijk zijn als het product dat het verkoopt. Veel klantenservice-organisaties zijn nog niet in staat om hier goed invulling aan te geven. Als bedrijven echt willen concurreren op basis van hun service, zegt Salesforce, dan zullen ze op zoek moeten naar schaalbare manieren waarop ze eenvoudige vragen kunnen beantwoorden, door complexe processen kunnen navigeren en intelligentie kunnen inzetten voor optimale klantenservice-ervaringen.

 

hoe het werkt

Salesforce noemt een hoe AI en klantenservice worden gecombineerd. Een klant zijn kan bijvoorbeeld zijn creditcard verliezen op vakantie. Hij gaat vervolgens naar de website om hulp te vragen en start een chatsessie met een Einstein Bot om het proces in gang te zetten. De Einstein Bot geeft, na het vergaren van de eerste gegevens de chatsessie naadloos door aan een servicemedewerker om het proces van vervanging te bespoedigen.